13 Mayıs 2009 Çarşamba

Goalunited Sezon sonu ve gelecek sezon programi

Sezon sonu ve gelecek sezon programi söyle:

04.05.09: 8. sezonun son haftasi
08.05.09: Playoff ilk ayak ve paf dostluk maçlari
09.05.09: United-Dostluk
10.05.09: Playoff ikinci maçlari
11.05.09: 8. sezon sonu, yükselen ve düsen takimlarin hesaplanmasi
12.05.09: 9. sezon lig fikstürü
17.05.09: 9. sezonun ilk hafta maçlari

GolaUnited oyuna katılmak için tıklayın

Yeni başlayanlar için gerekli bilgiler

LİG: Oyuna yeni başladınız. Liginiz belli oldu. Bazı maçlar önceden oynanmış. Bu normal. Herhangi bir hata yok. Sezonun ortasından başladığınız için önceki haftalarda oynanması gereken maçlarınız 0-0 veya gollü skorlarla sistem tarafından oynandı. Buna göre ligde kendinize bir yer edindiniz.

TR TAKIM SIRALAMASI:
1. ligde 1 tane lig ve 10 takım bulunur. TR 1.1 ligi. Takım sayısı giderek artar:
2. ligde 4 alt lig 2.1 2.2 2.3 2.4 toplam 40 takım bulunur. İlk iki ligin toplamında 50.
3. ligde 16 tane alt lig 160 takım, ilk üç ligde toplam 210 takım bulunur.
4. ligde 64 tane alt lig 640 takım, ilk dört ligde toplam 850 takım bulunur.
5. ligde 256 tane alt lig, 2560 takım, ilk beş ligde toplam 3410 takım bulunur.
6. ligde 1024 tane alt lig ve 10240 takım, ilk 6 ligde toplam 13650 takım bulunur.
7. ligde 1024 tane alt lig ve 10240 takım, ilk 7 ligde toplam 23890 takım bulunur.
8. ligde 1024 tane alt lig ve 10240 takım, ilk 8 ligde toplam 34130 takım bulunur.
9. ligde 1024 tane alt lig ve 10240 takım, ilk 9 ligde toplam 44370 takım bulunur.
10. ligde 1024 tane alt lig ve 10240 takım, ilk 10 ligde toplam 54610 takım bulunur.

OYUNA GİRİŞ: game.goalunited.org/loader.php yazın. Bu giriş sayfası ilk girişte ingilizce sonraki girişlerde türkçe olarak gelecektir. Bilgisayara kayıtlı cookie (çerez) dosyası sayesinde türkçe ekran sizi karşılar.

game.goalunited.org/loader.php adresini girince giriş ekranı yerine bazen, server geçici olarak kapalı anlamında uyarı sayfası görürsünüz: (Maintenance Downtime, Wartungsarbeiten, En maintenance, Trabajo de Mantenimiento, Kapanma Zamanı)

En son duyurular ingilizce yapıldığı için ingilizce sayfadan girerseniz en yeni duyuruları sağ taraftaki sütunda ingilizce okuyabilirsiniz. Türkçeye hemen çevrilemediği için türkçe giriş ekranında en son duyurular bulunmaz veya almanca olarak gözükür. [Translate to Türkçe] ifadesini görüsünüz. Her seferinde ingilizce sayfadan girmek için Mozilla Firefox kullanıyorsanız Araçlar Menüsünden Özel verileri temizle seçeneğini seçip Şimdi temizle'ye tıklayın. Internet Explorer kullanıyorsanız geçici internet dosyalarını temizleyen bir program kullanın.

HAFTALIK YAPILACAK İŞLER:
Oyuna girdikten sonra:
1. Yeni gelen mesajınız olup olmadığını kontrol edin.
2. Yeni çalışan başvurularına bakın.
3. Paf kadrosuna yeni katılan oyuncuya bakın. Gerekirse kovun.
4. Lig sayfasında Aktuel penceresinde liginizde bir gelişme olup olmadığına bakın. Örneğin takımlardan biri transfer yapmış olabilir.
5. Takım kadronuza bakın. Günlük değerler dirilik ne kadar artmış.
6. Pazartesi günüyse antreman artışlarına bakın, gerekirse stadyumda tamirat yapabilirsiniz.
7. Salı günüyse paf takımındaki antrenman artışlarına bakın.
8. Perşembe günüyse varsa dostluk veya kupa maçınızdan en az bir saat önce dizilişi kontrol edin. Önemli not: Maça 1 saat kala diziliş değiştirilemez.
9. Cuma günüyse yeni gelen sponsora bakın.
10. Cumartesi günüyse akşam paf sonuçlarına bakın.
11. Pazar günü antreman kutucuklarınızı kontrol edin. Lig maçınızdan en az bir saat önce dizilişi kontrol edin. Önemli not: Maça 1 saat kala diziliş değiştirilemez.

GÜNCELLEMELER:
1. Günlük güncellemeler (dirilik, form, paf kovma, çalışanlar, vs) genellikle sabaha karşı 03:00 ile 06:00 arasında olur.
2. Paf antrenmanı güncellemeleri Salı, Sponsor güncellemeleri Cuma sabahtan olur ama bazen gecikebilirler.
3. Maç sonuçları, galibiyet primi, ev sahibi hasılatı genellikle 1 saat içinde güncellenir ama bazen gecikebilir.
4. Yeni transfer edilen oyuncunun takıma katılması genellikle 5-10 dk. içinde olur. Bu süre içinde gelmediyse oyundan çıkıp tekrar giriş yapmayı deneyebilirsiniz ama nadiren de olsa daha uzun süreler gecikmeler olabiliyor.
5. Antremanlar sadece haftada bir kere ve pazarı pazartesiye bağlayan geceki güncellemeyle olur. Genelde sabaha karşı 03:00 ile 06.00 arasında olur.
6. Sponsorun haftalık verdiği para hafta başında pazartesi hesaba geçer.
7. Sponsorun galibiyet primi ise maçtan hemen sonra hesaba geçer, Pazartesi güncellemesi sonrasında ise önceki haftanın hesabında gözükür.
8. Lig yükselme ve şampiyonluk primi yeni sezon belli olunca hesaba yatar.
9. Play offlar bittikten sonraki ilk pazartesi veya o hafta içi yeni ligler açıklanır. Yeni sürüme yükseltme varsa liglerin başlaması gecikebilir.
10. Her paf maç günü (playoff haftası da dahil) gözlemlenen oyuncu(lar)da rasgele seçilmiş bir özellik açılır.

MAÇ KAZANMAK:
1. Kondüsyonu arttırın: Maç kazanmak için kondüsyonun yüksek olması gereklidir. Oyuna yeni başlayan takımların kondüsyonu düşük olur. Kondüsyonu daha yüksek olan takım ikinci yarıları daha iyi oynar ve maçı rahat kazanır. İstisnalar olabilir.
2. Gücü arttırın, oyuncuları geliştirin: Oyuncuların gücü önemlidir. Kadrosunda 2.0 üzeri oyuncular olan bir takım (2.6 2.8 2.4 2.2 gibi) 2.0 oyuncusu 1 tane olan gerisi 1.6'lardan oluşan bir takımı yener. Güçlü olan kazanır. İstisnalar olabilir.
(Güç dengesini bozmak için zayıf takımın çok sayıda oyuncusunun çift yetenekli olması veya kondüsyonunun çok açık farkla üstün olması, ev sahibi bonusu, antrenörlerin yeteneği gibi etkenler olmalıdır.)
3. Antrenörünüz var mı? Biz oyuna başladığımızda antrenör hiç olmayabiliyordu ve eski sürümde ilanla antrenör aramak yoktu. Şimdi oyuna yeni başlayanlar 5 yetenek ve 5 tecrübeli bir antrenörle başlıyor -ki bu da yok demek- Antrenör ve yardımcı antrenörünüz zayıfsa hemen ilan verip alın. İki antrenörün yeteneği ve tecrübesi maç kazanmada etki eder. Oyunculara artı bonus verirler. Antrenörü olmayan takım kaybeder. İstisnalar olabilir.
4. Dirilik: Dirilik önemlidir. Oyuncu diriliği kadar oynar. 30 dirilikli bir adam 100'de 30 performansla oynar. Diriliğe dikkat edin. Eğer yoksa hemen bir fizyoterapist alın. Eğer varsa daha iyisini alın! 40-50 yetenekli fizyoterapist hergün ortalama 5 dirilik verir. Fizyoterapist yoksa günde sadece 1 dirilik artar! Ek bilgi: Dirilik hergün artar. Maç yapmayla azalır. Antremanla azalır. Dirilik çok düşerse sakatlık olabilir. Sakatlanan oyuncu bir, iki, üç hafta (+1 +2 +3) maçta oynayamaz ve antreman yapamaz. Doktor varsa doktorun yeteneğine bağlı olarak birkaç günde iyileşir.
5. Taktik: Maç kazanmada taktik de önemli. Hangi taktikle oynayacağınız size kalmış. Bu konudaki ayrıntıları forumdan takip edebilirsiniz. Kadronuza uygun taktiği zamanla bulursunuz. Ya da taktiksiz oynayabilirsiniz. Taktiksiz oynamak herhangi bir bölgeye bonus vermez ama zayıflatmaz da.

OYUNCU KARAKTERLERİ:
Güvenilir: Antreman performansı iyi. Yaşı gençse 9-10 kutucuk antremandan 3 puan alabiliyor.
Diğer antreman türlerinden yani kendi mevkisi dışındaki antremandan da 1 puan alıyor.
Çalışkan: Antreman performansı iyi. Yaşı gençse 9-10 kutucuk antremandan 3 puan alıyor.
Sevilen: Seyirci sayısına etki ediyor. İlk 11'de 3-4 tane yeterli. Fazlasına gerek yok.
Lider: Lider oyuncu. Maça ağırlığını koyuyor. Kaptanlık pazubandını taşıyor. (Dikkat: İlk 11'de 3'den fazla lider oynatmayın.)
Hırslı: Formu diriliği yüksek kalıyor, tüm resmi maçlarda oynamak istiyor.
Çok yönlü: Yeni pozisyona kolay alışıyor. Örneğin kanat oyuncu bir maç kanat forvette oynayınca kanat + kanat forvet olabiliyor.
Tek yönlü: Yeni pozisyona alışmıyor. Tek pozisyonda oynuyor.
Fair: Sakin: Faul yapmayan, centilmen, akıllı uslu karakterler.
Ateşli: Agresif: Faullü oyuyorlar. (Ayrıca agresif karakter zor maçlarda iyi oynar.)
Çirkef: Sürekli kart görür. Adı üstünde çirkef olumsuz karakter.
Sinirleri zayıf: Maçlarda kötü oynar, pozisyon kaçırabilir, kart görebilir.
Sinirleri sağlam: Maçlarda iyi oynar, girdiği pozisyonları değerlendirir.
Disiplinsiz: Maçlarda kart görebilir. Antreman performansı iyi değil.
Güvenilmez: Formu düşebilir. Antreman performansı iyi değil.

ÇALIŞANLAR:
Antrenör: Antrenörün yeteneği antremana etki ediyor. Yeteneği + tecrübesi maça etki ediyor.
Yardımcı Antrenör: Yardımcının yeteneği antremana etki ediyor. Yeteneği + tecrübesi maça etki ediyor.
Fizyoterapist: Diriliğe etki ediyor. Dirilikler daha fazla arttıryor.
Takım psikoloğu: Oyuncuların form durumuna ve takım ruhuna etki ediyor.
Kondüsyon antrenörü: Kondüsyon artışını arttırıyor. Kondüsyon düşüşünü azaltıyor.
Paf takım antrenörü: Tamamıyle altyapıya etki ediyor.
Kaleci antrenörü: Kaleci antremanı için mutlaka şart.
Takım doktoru: Sakatlık iyileşme sürecini hızlandırıyor.
Halkla ilişkiler müdürü: Sponsorlarla pazarlık yapıyor ve seyirci sayısına olumlu etkisi var.
Mali danışman: Kredi geri öderken haftalık faiz mali danışman varsa daha düşük oluyor.
Ayrıca bankaya vadeyle para yatırırken mali danışman varsa faiz ve gelir artıyor.

ÇALIŞAN KARAKTERLERİ:
Sevilen: Takım ruhuna artı bonus.
Çalışkan: Ara sıra takım ruhuna artı bonus.
Sinirleri sağlam: Motivasyon yavaş düşer.
Sinirleri zayıf: Motivasyon hızla düşer.
İçine kapanık: Ara sıra takım ruhuna eksi bonus.
Güvenilmez: Ara sıra başarıya negatif etki.
Dengeli: Ne olumlu ne olumsuz. Nötr.

Paf Takım ve kriterleri

PAF TAKIMI VE KRİTERLER


ÖNEM SIRASI 1

Paf takibi için ilk yapmamız gereken ;


Paf icin sekmesinden "PAF > AYARLAR 'dan" takibe alacağımız oyuncu miktarını belirlemek.




•Paf oyuncu ödemeleri ;

1 Oyuncu - 10.000€
2 Oyuncu - 25.000€
3 Oyuncu - 50.000€
4 Oyuncu - 100.000€
5 Oyuncu - 200.000€

ÖNEM SIRASI 2

•Not : Ayarlardan gözlem icin oyuncu ödemesini kaydettiğinizde gözlem başlamaz o hafta paf takibi için
kaydettiginiz paranın pazartesi giderlerden düsülmüş olması gerekir.

(ör. 2 oyuncu takibi için hesabınızdan para düşülmüşse)

"PAF > OYUNCULAR" yaptığnızda aşagıdaki tablonun oluşması gerekir.




ÖNEM SIRASI 3



Bu tablo da ise sırasıyla ;

Ayrıntılar : Oyuncunun özelliklerinin göstermesini sağlar.
Gözlem İptali : Takip ettiğiniz oyuncunun açılan tüm değerlerinin kapanarak gözlemin iptal olmasıdır.
Son değeri gizle : Takip ettiğiniz oyuncunun son değerinin (yeşil renkte) kapanmasıdır. Bu son değeri gizlediğimizde
bir haftada acılan değeri kapatmis oluruz.
Tüm Değerleri gizle : Takip edilen oyuncunun takip iptal olmadan tüm özelliklerinin kapanması talimatıdır.
Oyuncuyu A takıma al : Bu butonun aktif olması takipteki paf oyuncusunun tüm özelliklerinin açılmıs anlamına gelir.
Oyuncu kovmak : Paf takımdaki herhangi bir oyuncunuzu (Günde 1 kez oyuncu kovulabilinir) takımınızdan kovmak için kullanılır.

ÖNEM SIRASI 4

"PAF > TAKIM DİZİLİŞİ"



•Herhangi bir mevkiden oyuncu çıkarmaya razıysanız en iyi dizilimin 3-4-3 tür. ( Her mevkii için en az bir oyuncuyu inceleme fırsatı sağlar )
•Paf dizilişini iyi seçilmelidir. Örneği verilen 3-5-2 için paftan göbek (center) defans veya göbek (center) forvet çıkarmak istiyorsan idealdır.

ÖNEM SIRASI 5

"PAF > AYARLAR ( Eğitim Konsepti )"



•Antreman sistemini inceleyerek oyuncularınızın hangi yönde gelişmelerini istiyorsanız, o yönde bir tercihde bulununun.
•Oyuncu takibinde bulunsakta bulunmasakta o antrenmandan paf takımınız yararlanır.
•Hangi mevki paf oyuncu takibinde bulunuluyorsa paf antremanını ona göre belirlenmelidir.

ÖNEM SIRASI 6

"PAF > DEĞERLER"



•Maçlarda her 5 yıldız oyuncu iyi paf değerleri açıcal diye bir şey yoktur.
•Değerler, paf takımı mac sonucunuzun,verilerin (Göllük sutlar vs.), yıldız alan oyuncular ve maçın adamının belirlenmesi için önemlidir.


ÖNEMLİ KRİTERLER :

Paf Antrenörü : Paf antrenörü,takibe alınan paf oyuncusunun açılacak özellikleri üzerinde etkisi yoktur.
Paf antrenörünün etkisi açılan değerlerin artmasinda etkilidir.(EKLEME: paf antrenörü antreman verimini arttırır ve kapanan değerlerin (gelen oyuncuların değil) açılması esnasında önceden belirlenen limitlerin yükseltilmesini sağlar.(tam rakamlar verilmemiştir,etkinin büyüklüğü bilinmemektedir)
)
Paf Antrenmanları :Paf antrenmanları salı günü güncellenir paf antrenörün ve antrenman şeklinizle bu açılan değerler
üzerinde artış olup olmadığını gözlemlersiniz.
Paf oyuncusu karakteri : Genelde gözlemlerken "iyi karakterli olması(çalışkan vs.)" tercih edilebilir.
Paf oyuncusunu "A TAKIMA ALMAK" : Paf oyuncunuzu A takıma almak icin tüm özelliklerinin açılması sarttir bu tam 10 hafta demektir.Diğer bir seçenek ise 20 yaşına giren oyuncunuzun 5 özelliği açılmıssa tüm özellikleri de açılır böylece 5 hafta da gözlemlediğiniz oyuncunun A takıma alınması sağlanabilir.
20 yaş : Bu yaşa giren veya girecek olan oyuncularınız 2 hafta daha takımlarınızda kalacak aksi taktirde takımlarınızdan ayrılacaklardır.
Şans : Paf oyuncu takibinde ilk önce ihtiyacınız olan oyuncuyu seçin daha sonra artık "şans" devreye giriyor.
İlk 11: Gözlemlediğiniz her oyuncu ilk 11'de yer alır.

Dirilik rehberi

Antremanların fazlalığı ve oynadıkları maçların sayısı, oyuncuların diriliğini (Drll) düşürmekte bu da oyuncuların daha kolay sakatlanmalarına neden olmakta. Oyuncuların diriliğini yüksek tutarak bu tür istenmeyen sakatlıklakları en aza indirmek, ve değişik çalışanları klübe kazandırarak sakatlık sürelerini düşürmek mümkün.

Çalışanlar

Kondisyon Antrenörü
Kondisyon çalışmaları ile yüksek kondisyona sahip oyuncular, diriliklerini daha az kaybediyorlar. Bir oyuncunun kondisyonu ne kadar yüksek ise, maç esnasında oyuncu daha az dirilik kaybeder. Antremanlarda kaybedilen dirilik, kondisyondan bağımsızdır.

Psikoterapist (Fizyoterapist)
Sakatlanma riskini düşürüyor ve diriliğin daha hızlı kazanılmasını sağlıyorlar. 30 özellikli Psikoterapist günde 3 dirilik kazancı sağlar (oyuncu başına). Oyuncuların kazanacağı ek dirilik psikoterapistin yeteneğinin %10'nu geçemez.

Takım Doktoru
Sakatlıktan kurtulma süresini azaltıyorlar. +4 olan oyuncu (4 hafta sakatlanmış), ortalama bir doktor ile 2-3 hafta içinde iyileşir. Sakatlanan oyuncular antremanlara katılmazlar.

Diriliği Düşüren Etkenler

Oyuncu Antremanına verdiğiniz her bir kare diriliği 1 puan düşürür. Buna, Form ve Kondisyon antremanları da DAHİLDİR. Takım Antremanına verilen puanlar ise diriliğe etki etmez. Ayrıca, oyuncların KENDİNİ ADAMA oranına göre dirilik yaklaşık 20 puan kadar düşebilir. Kendini adamanın düşük seviyelerde tutulmasıyla, bazı oyuncular maçlarda hiç dirilik kaybetmeyebilir.

Diriliği Arttıran Etkenler

Dirilik, oyuncu başına günde 1 puan artar. Eğer takımınız bir Psikoterapiste sahipse bu artış 2-11 puana kadar artar. Artış oranı Psikoterapistin yeteniği ile orantılıdır (%10'u kadar). Devamlı koşan yeteneğine sahip oyuncular, maç esnasında daha az dirilik kaybeder, hafta içerisinde daha fazla dirilik puanı kazanırlar.

Dirilik Puanlarına Göre Sakatlanma Riskleri
  • 0-30 Maç içinde: Yüksek, Maçtan sonraki ilk antremanda: Çok Yüksek
  • 30-60 Maç içinde: Olası, Maçtan sonraki ilk antremanda : Yüksek
  • 60-80 Düşük
  • 80-100 Neredeyse imkansız.

Antreman yoğunluğundan bağımsız olarak, oyuncunun diriliği çok düşük ise, güncelleme ile birlikte oyuncu sakatlanır.

Karşı takım oyuncularından kaynaklanan hareketlerle sakatlanma riski, dirilikten bağımsızdır. Yani 100 diriliğe sahip oyuncunuz, rakibin bir tekmesiyle kendini sahalardan bir kaç hafta uzak bulabilir.

Yüksek Verim için Öneriler & Taktikler
  • Oyuncuların diriliği (Drll) çok düştüğü durumlarda (40 ve altı), antremanları azaltın.
  • Ortalama olarak antremanlarda 10-13 kare işaretleyin.
  • Çok maç oynayan oyuncuları periyodik olarak dinlendirin.
  • Dostluk maçlarında, kadroda yer bulamayan ya da devamlı yedek kalan oyuncuları oynatın.
  • Diriliği 10'un altında olan oyuncuları kesinlikle oynatmayın.
  • Diriliği 30'un altında olanları sadece çok acil durumlarda kullanın.
  • Diriliği 30-60 arasında olanları yedek olarak kadroya dahil edebilirsiniz.
  • Diriliği 60 ve üzeri oyuncuları rahatlıkla oynatabilirsiniz.
  • Önemli oyuncularınızı yorgun olmasına rağmen kullanmak istiyorsanız, yedeklerinin diriliğini yüksek tutun (sakatlanma durumuna karşı).

Not: Verilen değerler oyuncudan oyuncuya değişmektedir.

Diziliş Detayı - Mevkiler

Alanlar için gereken beceriler.

Aşağıdaki tanımlamaları anlamak için bilmeniz gereken, oyun sahasının 9 kareden ibaret alanlardan oluştuğudur.

Her alan için bazı özellikler daha önem kazanmaktadır, bazılarıysa daha önemsizdir.

Q0: Kalecilik, Savunma, Teknik, İkili Mücadele, Pas Kabiliyeti

Q1 / Q3: Savunma, İkili Mücadele, Pas Kabiliyeti, Kanatlardan Oyun, Teknik, Oyun Kurma, Golcülük

Q2: Savunma, İkili Mücadele, Pas Kabiliyeti, Teknik, Oyun Kurma, Golcülük, Kanatlardan Oyun

Q4 / Q6: Kanatlardan Oyun, Pas Kabiliyeti, Teknik, Oyun Kurma, İkili Mücadele, Golcülük, Savunma

Q5: Oyun Kurma, İkili Mücadele, Teknik, (Pas Kabiliyeti, Golcülük, Savunma), Kanatlardan Oyun

Q7 / Q9: Kanatlardan Oyun, Pas Kabiliyeti, Teknik, Golcülük, (İkili Mücadele, Oyun Kurma), Savunma

Q8: Golcülük, Teknik, Pas Kabiliyeti, İkili Mücadele, Kanatlardan Oyun, Oyun Kurma, Savunma



Yukarıda belirtilen alanlardaki yetenekler, önem sırasına göre verilmiştir. Bu yetenekler arasındaki farklar bazen büyük, bazen de ufak çaplıdır. Parantez içine alınmış yeteneklerse eşdeğer önem taşımaktadır.

Yan Pozisyonlar

* Oyuncuları belli bir alandaki ana pozisyonun yanı sıra yan pozisyon denen noktalarda da oynatmak mümkündür.
o 2, 5 ve 8’inci alanlarda ana pozisyon göbekte bulunmaktadır.
o 1, 3, 4, 6, 7 ve 9’uncu alanlarda orta ve dış pozisyon ana pozisyondur.




• Oyuncunun mevki gücü mevcut iyi idmanlı olduğu ana pozisyonu gösterir.
o Yan pozisyonlar oyuncunun yeteneklerin alan içindeki yerlerine göre geliştirilmesiyle ilişkilidir. (Örnek; Q4 alanında oynayıp Q1 alanına yakın yan pozisyonda oynayan oyuncuların defansif özellikleri gelişecektir. Ve bir süre sonra 2 nci bir ana pozisyon özelliği kazanacaklardır.)
o Yan pozisyonda bir oyuncu, bulunduğu alan dışındaki alanlar için yardımcı yeteneklerle daha güçlü hale gelir ve bunun oyuna çok fazla etkisi olması mümkündür; ancak bunun ters etki yapması da ihtimal dahilindedir.

• Oyuncuların sahadaki genel etkileri her zaman %100’dür.
o Oyuncu kendi alanı dışındaki bir alanın ana pozisyonunda, %100’den daha az bir etki akışı ile oynar.
 Geriye kalan yüzde ise formülle hesaplanıp oynanan alanın çevresindeki alanlara bölüştürülür.

• Yan pozisyonların etkileri oyuncunun kendi alanında az ama buna rağmen etki çevresindeki alanlarda daha fazladır.

Özel Durumlar

o 1, 2, 3 numaralı alanlar
 Eğer savunma oyuncusu kendi savunma hattına yakın bir alt pozisyona yerleştirilirse bu alandaki etkisi artar ancak uzaktaki alanları etkileyecek bir oyun anlayışı olmaz. Ayrıca bu etki neredeyse %100 olabileceği gibi yavaş yavaş azalacaktır.

o 7, 8, 9 numaralı alanlar
 Eğer hücum oyuncusu hücum hattına yakın bir alt pozisyona yerleştirilirse bu alandaki etkisi artar ancak uzaktaki alanları etkileyecek bir oyun anlayışı olmaz. Ayrıca bu etki neredeyse %100 olabileceği gibi yavaş yavaş azalacaktır.


Oyun İçin Gereken Beceriler



• Köşe Vuruşu – Teknik ve Kanatlardan oyun
• Serbest Vuruş – Teknik ve Golcülük
• Penaltı – Golcülük

Kendini Adama

• Kendini adama ne kadar yüksek olursa oyuncuların agresif futbolu o kadar artıyor.
o Oyuncuların bireysel özellikleri birbirinden farklı yükselir
o Kendini adama ne kadar yüksek olursa oyuncuların sakatlanma veya kart görme olasılıkları da artar.

Antrenman Yoğunluğu

Antreman Yorgunluğu

Çevirmenin notu: Kastedilen yorgunluk diriliklerin düşmesi değil,antremandan alınan verimin düşmesidir.

  • Tekdüze antreman metodunda antreman verimliliği düşer
  • Son 3 haftanın ortalaması size sadece yön gösterecektir (not:üçgenden bahsediyor) , ancak asla tam olarak antreman yorgunluğunun ne kadar olduğunun göstergesi değildir.
  • Ne kadar çok yoğunlukta çalıştırırsanız bir antreman çeşidini , o kadar çok antreman yorgunluğu ortaya çıkar. (10 birimdeki yoğunluk 5 birimden fazladır)


  • Eğer bir antreman çeşidini 2 birimden az veya hiç çalıştırmazsanız ,antreman yorgunluğu azalır.

  • Eğer bir antreman çeşidini 2 birimden çok çalıştırırsanız,antreman yorgunluğu artar.

  • Antremanlarda azalan sınırlar kuralı yoktur , yani aynı antreman yorgunluğu varsa eğer , 5 artı 5 vermekle 10 birim vermek arasında bir fark yoktur,ikiside aynı efektifliği verir.

  • Maksimum antreman yorgunluğunda antremandan yaklaşık 1/3 oranında efektif değer elde edilir.
  • Kondisyon ve form antremanlarında antreman yorgunluğu yoktur

  • Antreman yorgunluğu güncellenmesi her zaman antreman güncellemesiyle birlikte olur.

Taktikler ve Etkileri - Savunma Çeşitleri

Taktiksiz Oyun:
Hiçbir alan olumlu ya da olumsuz etkilenmez, eşit yüzdeler söz konusudur.

Doldur Boşalt:
Q2, Q5 ve Q8 alanları %20 oranında olumlu etkilenirken, diğer alanlar %7,5 olumsuz etkilenir.

Kanattan Atak:
Q4, Q6, Q7 ve Q9 alanları %15 olumlu etkilenirken, diğer alanlar %9 olumsuz etkilenir.

Poweplay (Baskılı Oyun):
Q4, Q5, Q6, Q7, Q8 ve Q9 alanları %10 olumlu etkilenirken, savunma hattı %15 olumsuz etkilenir.

Çakılı Defans:
Q1, Q2 ve Q3 alanları %20 olumlu etkilenirken, diğer alanlar %7,5 olumsuz etkilenir.

• Kontra Atak:
Q1, Q2, Q3, Q7, Q8 ve Q9 alanları %10 olumlu etkilenirken, diğer alanlar %15 olumsuz etkilenir.

Pres:
Q4, Q5 ve Q6 alanları %20 olumlu etkilenirken, diğer alanlar %7,5 olumsuz etkilenir.

Taktik ne kadar iyi çalışılırsa sahaya yansıması o derece etkili olur. İyi çalışılmış bir taktik, sahada ki uygun dizilimle birlikte %100 etki gösterir.




Savunma Çeşitleri

Alan Savunması:
Savunma oyuncuları oyun kurma görevini üstlenirler.
Q4, Q5, ve Q6 alanları %5 bonus kazanır.

Adam Adama Savunma:
Savunma oyuncuları savunma hattında daha konsantre oynarlar.
Q1, Q2 ve Q3 alanları %7,5 bonus kazanır.

Alan savunması ve adam adama savunmanın yüzde olarak sahaya yansıyan olumsuz bir etkisi söz konusu değildir.




Resimdeki Almanca Terimler

Kick and Rush: Doldur Boşalt
Über die Flügel: Kanattan Atak
Powerplay: Powerplay (Baskılı Oyun)
Abwehrriegel: Çakılı Defans
Konterspiel: Kontra Atak
Pressing: Pres
Raumdeckung: Alan Savunması
Manndeckung: Adam Adama savunma
Nicht Relevant: Alakasız

Latince Terimler

Bonus: İyi (Resimde Olumlu Etkilemek Olarak Kullanılıyor)
Malus : Kötü (Resimde Olumsuz Etkilemek Olarak Kullanılıyor)

Resime bakarak hangi alanin ne kadar bonus aldığını, hangi taktiğin hangi alan da daha etkili olduğunu görüp oyun sisteminizi bu doğrultuda kurabilirsiniz.


Ofsayt Tuzağı:

• Ofsayt tuzağı rakibin mutlak pozisyon yüzdesini bozar.
o Savunma hattında mutlak pozisyon yüzdesi bozulur.

• Diğer bir yandan ofsayt tuzağında rakibe büyük bir şans verilmesi de mümkündür.
o Ofsayt tuzağı çok iyi çalışılmazsa tam randıman alınamaz ve tuzağın bozulup rakibe mutlak pozisyon verilmesi mümkün hale gelir.

• Takım ofsayt tuzağıyla oynadığında daha fazla savunmacı ya da daha fazla hücuma yönelik olmaz.

• Ofsayt tuzağı maç esnasında tamamen oyunculardan bağımsız işler.

• Pasif takım yeteneğidir. Yani oyunun belli anlarında pozisyonun durumuna göre uygulanır.

Ne kadar iyi çalışmış olursa olsun ofsayt tuzağı her zaman risklidir.



Kendi Saha Avantajı:

• Kendi saha avantajı bütün alanlarda eşit olmak üzere %10’dan daha az bonus verir.


Taktik Etkileri:


• Öncelikle oyuncuları ve alanları ayırt etmelisiniz.
o Bazı bonuslar vardır ki sadece oyuncuların karakterlerine göre oyunculara yansır.
o Bazı bonuslar da taktiğe göre alanlara yansır.
Taktikler sadece alanlara etki ederler, oyuncu yeteneklerine bonus vermezler.

• Maçtaki en sağlam alan etrafındaki alanları gittikçe artan bir baskı altında alır.
o Alanda en fazla hangi oyuncunun etkili olabileceğini belirleyip öyle oynatmalısınız.
 Oyuncunun alana etki gücü yüksekse ve eğer oyuncu alana yakınsa, o alandaki birçok hareket o oyuncunun önderliğinde gelişir.

• Maçtaki en zayıf alanda o oyuncunun etkisi de azalacak ve bundan ötürü sergilenen oyunda olumsuz etkilenecektir.


Bir oyuncu ne kadar iyi olursa olsun, yanında oynayan diğer oyuncular olmadan başarılı olmazlar.